Få suksess på nett

FÅ SUKSESS
PÅ NETT

7 nøkkelstrategier for å lage en god nettside

Før du går igang med å produsere en rykende fersk nettside er det flere viktige ting du må tenke på. Her skal du få noen virkelig verdifulle tips og råd av oss på veien. Følger du disse trinnene vil du garantert få effekt.

1. Ha en klar målsetting med nettsiden

Dette må du starte på før du i det heletatt begynner å tenke på utforming. Ønsker du f.eks. å øke salget, øke synlighet, eller vil du bare gi kundene dine tilgang til å hente ut eller laste ned viktig informasjon? Uansett; Jo tydeligere målsettingen er desto enklere blir det for de som skal designe nettsiden din å oppnå målet med den. 

2. Lag en enkel og tydelig navigasjon

Dette er avgjørende for at dine besøkende enkelt skal kunne finne det de leter etter. Bruk en logisk struktur for å organisere og vekte innholdet etter viktighe

3. Responsiv design

Idag er det slik at både du og meg ofte bruker mobilen vår når vi skal surfe på nettet. Derfor er det viktig at sidene bygges slik at de automatisk tilpasses til skjermen på enheten som til enhver tid brukes. Dette vil sørge for at dine besøkende får en god brukeropplevelse uansett hvilken enhet de bruker. 

4. Design og typografi

En nettside skal ikke bare leve sitt eget liv, den skal gjenspeile og forsterke din eksisterende selskapsprofil. Så her er det viktig at du holder tunga rett i munnen. Derfor er det helt avgjørende at valg av farge og øvrig design ikke velges tilfeldig, men henger nøye sammen med merkevaren din. Men du kan slappe helt av, dette kan vi selvfølgelig hjelpe deg med.

5. Innhold og kommunikasjonsform

La oss si det på en enkel måte. Tekst er ikke tekst. Det finnes utallige måter å si en og samme ting på. Her er det også viktig at innholdet har en tone som er gjenkjennbar ifht. hvem dere skal fremstå som selskap. Skal det være selgende tekst, faktabasert og kortfattet, skal det være humoristisk preg etc. Dette skal være med å skape din unike identitet.

6. Søkemotoroptimalisering

Alle nettsider har en design og innhold, men det betyr ikke automatisk at du får mye trafikk. For å øke synligheten til nettsiden din på søkemotorer som Google bør du sørge for at nettsiden er søkemotoroptimalisert. Dette innebærer å velge riktige søkeord slik at sidene dine kommer høyt opp i treffresultatet på Google. 

7. Oppfordre til handling

Du må gjøre det enkelt for kundene dine å ta kontakt med deg, eller foreta en handling som du ønsker. Ha derfor en tydelig «Call to action» plan på nettsiden din. Ønsker du f.eks. at kunden skal laste ned en e-bok, kontakte deg for mer informasjon, eller bestille en rådgivningstime? Dette bør du ha klart for deg. 

Følger du disse tipsene er du på god vei til å lage en nettside som vil innfri målene dine, og ikke minst gi kundene dine en god brukeropplevelse. 

Lyst å bare komme igang?

Ja, da er vi selvfølgelig her for å hjelpe deg fra start til slutt. Også skal du vite at vi har alltid kaffen klar. Velkommen skal du være.

7 nøkkelstrategier for å lage en god nettside

Før du går igang med å produsere en rykende fersk nettside er det flere viktige ting du må tenke på. Her skal du få noen virkelig verdifulle tips og råd av oss på veien. Følger du disse trinnene vil du garantert få effekt.

1. Ha en klar målsetting med nettsiden

Dette må du starte på før du i det heletatt begynner å tenke på utforming. Ønsker du f.eks. å øke salget, øke synlighet, eller vil du bare gi kundene dine tilgang til å hente ut eller laste ned viktig informasjon? Uansett; Jo tydeligere målsettingen er desto enklere blir det for de som skal designe nettsiden din å oppnå målet med den. 

2. Lag en enkel og tydelig navigasjon

Dette er avgjørende for at dine besøkende enkelt skal kunne finne det de leter etter. Bruk en logisk struktur for å organisere og vekte innholdet etter viktighe

3. Responsiv design

Idag er det slik at både du og meg ofte bruker mobilen vår når vi skal surfe på nettet. Derfor er det viktig at sidene bygges slik at de automatisk tilpasses til skjermen på enheten som til enhver tid brukes. Dette vil sørge for at dine besøkende får en god brukeropplevelse uansett hvilken enhet de bruker. 

4. Design og typografi

En nettside skal ikke bare leve sitt eget liv, den skal gjenspeile og forsterke din eksisterende selskapsprofil. Så her er det viktig at du holder tunga rett i munnen. Derfor er det helt avgjørende at valg av farge og øvrig design ikke velges tilfeldig, men henger nøye sammen med merkevaren din. Men du kan slappe helt av, dette kan vi selvfølgelig hjelpe deg med.

5. Innhold og kommunikasjonsform

La oss si det på en enkel måte. Tekst er ikke tekst. Det finnes utallige måter å si en og samme ting på. Her er det også viktig at innholdet har en tone som er gjenkjennbar ifht. hvem dere skal fremstå som selskap. Skal det være selgende tekst, faktabasert og kortfattet, skal det være humoristisk preg etc. Dette skal være med å skape din unike identitet.

6. Søkemotor
optimalisering

Alle nettsider har en design og innhold, men det betyr ikke automatisk at du får mye trafikk. For å øke synligheten til nettsiden din på søkemotorer som Google bør du sørge for at nettsiden er søkemotoroptimalisert. Dette innebærer å velge riktige søkeord slik at sidene dine kommer høyt opp i treffresultatet på Google. 

7. Oppfordre til handling

Du må gjøre det enkelt for kundene dine å ta kontakt med deg, eller foreta en handling som du ønsker. Ha derfor en tydelig «Call to action» plan på nettsiden din. Ønsker du f.eks. at kunden skal laste ned en e-bok, kontakte deg for mer informasjon, eller bestille en rådgivningstime? Dette bør du ha klart for deg. 

Følger du disse tipsene er du på god vei til å lage en nettside som vil innfri målene dine, og ikke minst gi kundene dine en god brukeropplevelse. 

Lyst å bare komme igang?

Ja, da er vi selvfølgelig her for å hjelpe deg fra start til slutt. Også skal du vite at vi har alltid kaffen klar. Velkommen skal du være.

Ta kontakt med oss og avtal et uforpliktende møte. Send oss en mail eller ring oss på 41 20 78 61.

Ta kontakt med oss og avtal et uforpliktende møte. Send oss en mail eller ring oss på 41 20 78 61.